کبوترانه... - زندگی شیرین
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://zendegysherin.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

طعم زیارت

کبوترانه؛ سیاحتی با طعم زیارت
نمایشگاه کبوترانه با دنیایی از شور و هیجان و نشاط، همه روزه پذیرای کودکان زائر حرم مطهر رضوی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کودکان 7 تا 12 سال می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه کبوترانه و ثبت‌نام، از امکانات این نمایشگاه به صورت گروهی بهره‌مند شوند.
هدف از برنامه‌های این نمایشگاه آشنایی کودکان با عقاید و احکام و فراهم کردن لحظاتی هیجان‌انگیز است.
این نمایشگاه از اردیبهشت سال 89 در فضایی به وسعت یک هزار مترمربع در قسمت سردر غربی صحن جامع رضوی تاسیس شده و تاکنون با استقبال زیاد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روبرو شده است؛ به‌طوری که هر ماه به طور متوسط 12 هزار کودک، از فضای سراسر هیجانی و پرشور و نشاط آن بهره‌مند می شوند و در بازی و سرگرمی با مفاهیم دینی و ارزشهای اسلامی نیز آشنا شده و زیارتی خاطره‌انگیز را تجربه می کنند.
در حال حاضر این نمایشگاه که در قالب یک مجموعه فرهنگی – آموزشی ویژه کودکان زائر و مجاور طراحی شده است، هر روز بین ساعت 30/ 8 صبح تا 30/ 13 و 14 تا 18 در ایوان غربی صحن جامع رضوی پذیرای قدوم زائران کوچک است.
در این نمایشگاه کودکان پس از ثبت‌نام، وارد سالن نمایش فیلم شده و فیلم‌هایی همچون «من بچه شیعه هستم»، «چهارده معصوم» و «نماز» را مشاهده می‌کنند. سپس وارد فضایی شبیه جنگل با طراحی زیبا و هیجان‌انگیز شده، در آن با قصه «ضامن آهو» و سایر قصه‌های مذهبی آشنا می‌شوند در ادامه با عبور از غارهایی تاریک (ظلمانی) به روشنایی و نوری می‌رسند که از خانه خدا(مسجد) ساطع می‌شود.تمامی این صحنه‌ها با ظرافت‌های معنوی خاصی طراحی شده است تا کودکان را به‌طور عملی و کاربردی با مفاهیم مختلف آشنا سازد.
مرحله بعدی، حضور در کلاس‌های هنری نظیر کاردستی، خمیربازی، نقاشی، سفال‌گری، رنگ‌آمیزی و... است که در هر رشته مربیانی متبحر، کودکان را یاری می‌رسانند.
زائران کوچک در 90 دقیقه حضور خود در این نمایشگاه همچنین در غرفه های «نامه‌ای به امام رضا(ع)»، عکاسخانه، پازل،دو طبقه استخر توپ و... نیز حضور می‌یابند و لحظات زیبایی را تجربه می‌کنند. این 90 دقیقه فرصت بسیار مناسبی را برای پدر و مادرها فراهم می‌سازد تا با خیالی آسوده و فراغ بال به زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع)مشرف شوند.
گفته می‌شود میزان استقبال بسیار زیاد کودکان از مجموعه کبوترانه، مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی را به تکاپو واداشته است تا با اختصاص فضایی وسیع‌تر و طراحی موضوعات آموزنده،مسائلی مطرح گردد که در آینده کودکان تاثیرات مثبتی بر جا بگذارد.


[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 10:46 عصر ] [ فریبا معلم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب
RoozGozar.cOm--->

کد موسیقی برای وبلاگ



بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 508882